تفاوت بین پکیج فن دار و بدون فن

پکیج ها به لحاظ فنی به دو دسته پکیج فن دار و پکیج بدون فن تقسیم می شوند که این دو نوع دستگاه تفاوت های مهمی با هم دارند.

  • پکیج بدون فن دستگاهی است که دود و گازهایی که در اثر سوختن و احتراق در آن ایجاد می شود از راه دودکشی که به شیوه خاصی در آن قرار داده شده است، خارج می شوند. دودهای حاصل از احتراق در این نوع دستگاه به صورت مکش طبیعی متاثر از ارتفاع دودکش خارج شده و نیاز به سیستم دیگری برای خارج کردن گازها نیست.
  • تفاوت پکیج فن دار و بدون فن در این است که نوع بدون فن آن باید حتما در فضای ساختمان و داخل آن نصب شود و استفاده از آن در فضای باز ممنوع است
تفاوت بین پکیج فن دار و بدون فن
تفاوت بین پکیج فن دار و بدون فن

تفاوت بین پکیج فن دار و بدون فن از نظر دودکش

  • تفاوت دیگری که در پکیج فن دار و پکیج بدون فن مشاهده می شود در قطر دودکش است. قطر دودکش در دستگاه بدون فن پانزده سانتی متر بوده و ارتفاع دودکش مورد استفاده هم باید حتما سه متر باشد در صورتی که قطر دودکش در پکیج های فن دار شش سانتیمتر می باشد.
  • تفاوت دیگر بین پکیج فن دار و بدون فن جنس دودکش است. در نوع بدون فن جنس دودکش باید از سیمان بوده و در داخل ساختمان کار گذاشته خواهد شد.دودکش در دستگاه بدون فن باید به طور مستقیم با هوای آزاد تماس داشته باشد و هرگز در معرض باد و کوران شدید هم قرار نگیرد. برای دستیابی به این منظور و برای اینکه هدایت گازهای سمی به خوبی انجام شود و در اثر باد و کوران به داخل باز نگردد، بهتر است در انتهای دودکش در پکیج بدون فن کلاهک نصب شود.

فن دار یا بدون فن؟

  • پکیج های فن دار با دودکش های دو جداره برای جلوگیری از ورود گازهای سمی به داخل فضای ساختمان بهتر و مطمئن تر هستند. بنابراین انتخاب آنها ایمن تر است.