مکانیسم کار و عملکرد هر دو این مدلها یکسان می باشد و تنها تفاوتی که میان آن ها وجود دارد این است که پکیج تک مبدل دارای یک مخزن است ولی نوع دو مبدل آن از  دو مخزن برخوردار می باشد. با توجه به این اطلاعات توجه داشته باشید که دو مخزن بودن دستگاه به معنی بهتر بودن و بیشتر بودن کارایی آن نمی باشد؛ زیرا میزان گرم کردن آب در هر دو نوع پکیج تقریبا یکسان است و تنها مقدار راندمان نوع دو مبدل به میزان کمی بالاتر از دستگاه تک مبدل است. ممکن است شما با توجه به اینکه این محصول دو مبدل دارد، چنین برداشت اشتباهی را داشته باشید که این نوع به صورت همزمان می تواند آب گرم مصرفی را تامین کرده و علاوه بر آن آب گرم مورد نیاز را به سیستم شوفاژ انتقال بدهد اما چنین موضوعی درست نمی باشد و پکیج های دو مبدل در هر زمان فقط یک کار را انجام می دهند، دقیقا همانند نوع تک مبدل.

مبدل ثانویه

مزیت پکیج دو مبدل نسبت به تک مبدل

1.رسوب و جرم گرفتگی کم تر:

یکی از مهم ترین عواملی که باعث خرابی دستگاه در طولانی مدت می شود، رسوباتی است که به دلیل وجود املاح و ناخالصی های موجود در آب در داخل لوله های پکیج ایجاد خواهند شد. این موضوع باعث کاهش راندمان و از کار افتادن سیستم داخلی دستگاه می شود و به همین دلیل تعمیرکاران و متخصصانی که در این زمینه کار می کنند، همواره از کاربران می خواهند که در بازه های زمانی مختلف برای تمیز کردن این رسوبات اقدام نمایند و از جرم گرفتگی لوله ها جلوگیری کنند. پکیج های دو مبدل به دلیل ساختاری که دارند و مقایسه با پکیج های تک مبدل رسوب کمتری را ایجاد می کنند.

2.دمای آب یکنواخت و غیر نوسانی

دومین مزیت دستگاه های دو مبدل این است که دمای آب گرم مصرفی یکنواخت تر از دستگاه های تک مبدل می باشد. این موضوع همانند مورد اول از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث افزایش طول عمر و خرابی کمتر دستگاه خواهد شد.

جرم گیری مبدل

بر خلاف تصور جا افتاده در جامعه جرم گیری مبدل همواره بسود دستگاه نمی باشد و در اکثر موارد این عمل باعث آسیب رسیدن به دستگاه شده و از عمر مفید آن می کاهد.بنابراین تشخیص این که کی مبدل نیاز واجب به جرم گیری دارد توسط سرویسکار مجرب باید انجام گیرد.همچنین نحوه ی عملیات جرم گیری مهم است که سرویسکاران ما این فرآیند را بطور کامل انجام می دهند.