نکات مهم درباره دودکش پکیج
نکات مهم درباره دودکش پکیج

وظیفه ی برد

برد قطعه ای الکترونیکی است که در اصل فرمان های پکیج  را به بخشهای مختلف نشان میدهد. در صورت بروزخرابی در برد مغز پکیج از کار افتاده و به درستی به بخشها و قطعات  فرمان نمی دهد.

المان های مهم نصب شده روی برد

الف – رله : يك سوئيچ الكترومكانيكي است كه از يك بوبين و يك سري كنتاكت تشكيل شده است

ب – ترانس تغذیه : برق ۲۲۰ ولت متناوب شهري را به ۹ولت و ۱۸ ولت متناوب تبديل مي كند .

ج – فیوز : در ورودي برق اصلي به دستگاه قرار دارد و در مقابل هر نوع اتصال كوتاه عمل كرده و برق ورودي به برد را قطع مي كند . اين قطعه قابل تعمير نيست و بايستي پس از رفع عيب مدار از اتصالات احتمالي يا كشيدن جريان اضافي تعويض گردد .

چند نمونه از عیب های پکیج:

1.کارنکردن پمپ پکیج

زمانیکه پمپ پکیج کار نکند یکی از عواملی که ممکن است وجود داشته باشد از برد پکیج می باشد.اگر در صورت رفع عیب های دیگر و تست وصل بودن کابل برق پمپ باید برد را مورد تست قرار داد.تست و تعمیر برد در صورت امکان باید توسط سرویسکار مجرب انجام شود که در این امر سرویسکاران ما از تجربه و ابزار لازم بهره مندند.

برد پکیج
برد پکیج

تغییر برد

در برخی از مواقع با توجه به توان و نوع کارکرد و نوع تهویه می توان تغییرات دلخواهی را بر اساس خواسته کاربران بر روی برد پکیج ایجاد کرد. ایجاد تغییرات بر روی بردها به دلیل پیشرفته بودن برد است.
برخی از برند ها و کارخانه‌های تولید کننده از یک برد اصلی در ساخت استفاده می‌کنند این شرکت‌ها معتقد هستند که  این کارهم از لحاظ اقتصادی به‌ صرفه‌ تر می باشد و هم اینکه کارایی راحت‌تری دارند.