بهترین راهنمای خرید پکیج دیواری

خریدن پکیج جدید امری مهم می باشد چرا که شما برای تامین گرمایش منزل خود و یا تامین آب گرم مصرفی به آن اتکا دارید. خرید پکیج جدید می تواند هزینه بالایی برای شما داشته باشد و در صورتی که در اواسط زمستان نیز پکیج شما از کار بیوفتد تصمیم گیری این امر دوچندان مشکل خواهد بود. لذا منطقی است که قبل از خرید پکیج جدید، پارامترهایی که در خرید بهتر یک دستگاه پکیج به شما کمک میکنند را بشناسید و از آنها آگاه باشید.



آیا هزینه بالا برای خرید پکیج جدید الزامی است؟؟

با وجود اینکه خرید یک پکیج دیواری جدید که کارایی و راندمان عملکرد بالاتری نسبت به نمونه قدیمی شما دارد امری منطقی می باشد، لازم است که میزان هزینه لازم برای خرید و نصب پکیج جدید را نیز در نظر داشته باشید. لذا در صورتی که پکیج دیواری شما دچار مشکلاتی فنی گردیده است، ممکن است انجام تعمیراتی ساده منطقی تر باشد. توصیه ما تماس با متخصصان باتجربه برای ارزیابی سیستم و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکل شما می باشد. همچنین می توانید مشکلات به وجود آمده برای پکیج خود را در سایت ما جستجو نموده و از دلایل اصلی خرابی دستگاه خود باخبر شوید. ممکن است مشکلات دستگاه پکیج شما که باعث شده است به فکر خرید یک دستگاه جدید باشید، توسط یک سرویس تعمیراتی ساده حل گردد و هزینه گزاف خرید یک دستگاه جدید را برای شما به همراه نداشته باشد.

بهترین راهنمای خرید پکیج دیواری

چرا پکیج می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد؟

ممکن است تاکنون برای گرمایش خانه خود از سیستم های شوفاژ مرکزی یا موتورخانه و یا بخاری های گازسوز استفاده نموده اید و یا برای تامین آب گرم مصرفی خود از آبگرمکن و دستگاه های مشابه استفاده نموده اید. در این صورت لازم است تا از مزایای استفاده از پکیج و برتری های پکیج نسبت به سیستم شوفاژ و آبگرمکن ها صحبت کنیم.

پکیج های دیواری که از رایج ترین و معمولترین پکیج های مورد استفاده خانوارهای ایرانی است، دستگاهی کوچک در ابعاد و سایز مناسب بوده که میتواند بطور همزمان گرمایش منزل و نیز تامین آب گرم مصرفی شما را پوشش دهد. پکیج های نسل جدید از قابلیت های بالایی چون سیستم های حفاظت در برابر یخزدگی، راندمان حرارتی بالا، سنسورهای هوشمند عیب یابی و فنها و دودکش های دوجداره برای تامین اکسیژن احتراق و خروج دی اکسید کربن برخور دارند.

مزایای استفاده از پکیج دیواری

  • استقلال در استفاده از دستگاه و تامین گرمایش و آب گرم
  • امکان تنظیم و کنترل دمای دلخواه گرمایش پکیج
  • کاهش هزینه های انرژی مصرفی
  • کاهش هزینه های تعمیرات
  • سهولت در نصب و راه اندازی
  • دسترسی سریع و آسان به دستگاه پکیج
  • عدم نیاز به ایجاد موتورخانه مرکزی
  • راندمان بسیار بالا نسبت به سایر سیستم های گرمایشی
  • ابعاد کوچک و عدم اشغال فضای مفید
  • تامین همواره آب گرم به مقدار فراوان و در کوتاه ترین زمان
  • عدم ایجاد سر و صدا و کارکرد آرام
  • عملکرد مطمئن و ایمن

رضایت و عملکرد بهینه و مناسب پکیج باعث شده است که این دستگاه متداول ترین روش تامین گرما و آب گرم در دنیا باشد و بدین طریق تردیدی در استفاده از آن به جا نمی ماند.

بهترین راهنمای خرید پکیج دیواری

انتخاب ظرفیت پکیج

یکی از مهمترین پارامترهایی که قبل از خرید پکیج باید در نظر گرفته شود، میزان توان دستگاه است که این امر به عوامل متعددی مربوط میباشد. انتخاب توان مناسب از این جهت حائز اهمیت است که اگر پکیجی با توان کمتر انتخاب گردد، با مشکلاتی از قبیل ناتوانی در گرمایش کل منزل و یا تامین آب گرم مورد نیاز بصورت دائم روبه رو می شوید. از طرف دیگر در صورت انتخاب پکیج با توان بالاتر از حد نیاز باید هزینه بالاتری را متقبل شوید.

یکی از مهتمترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب پکیج برای خانه شما متراژ خانه میباشد. در این راستا میتوانید از جدول راهنمایی که در زیر قرار داده شده استفاده نمایید.

متراژ (متر مربع)تعداد پره رادیاتظرفیت (کیلو وات)
تا ۷۰تا ۱۰۰ پره۲۲
از ۷۰ تا ۱۲۰تا ۱۵۰ پره۲۴
از ۱۲۰ تا ۱۵۰تا ۲۰۰ پره۲۸
از ۱۵۰ تا ۲۵۰تا ۲۵۰ پره۳۶

لازم به ذکر است که عوامل دیگر چون موقعیت آب و هوایی منطقه، جنس مواد بکار رفته در ساخت منزل، قرارگیری موقعیت منزل نسبت به ارتفاع از سطح دریا، تعداد اتاق ها، دستشویی و حمام ها و…در انتخاب ظرفیت و توان دستگاه می تواند تاثیر گذار باشد.

انتخاب نوع پکیج

پکیج هایی که امروزه در ایران بطور گسترده در بازار موجودند دارای قابلیت های متنوعی بوده که از جمله آنها می توان به فن دار و بدون فن بودن، تک مبدله و دو مبدله و غیره اشاره نمود.

پکیج های دیواری امروزی از سیستم دودکش های دو جداره استفاده می نمایند که به آنان قابلیت انتقال اکسیژن مورد نیاز برای احتراق را به محفظه بسته احتراق داده و سپس دی اکسید کربن خروجی را از جداره دوم به بیرون هدایت می نمایند. در برخی منازل که از سیستم های دودکشی مناسبی جهت خروج گازها برخوردار نیستند امکان استفاده از پکیج های دارای فن وجود دارد.

همچنین در یک طبقه بندی دیگر می توان پکیج ها را به دو گروه تک مبدله و دو مبدله تقسیم نمود. در پکیج های دارای یک مبدل، وظیفه گرمایش آب جهت انتقال به مدار رادیات ها و همچنین شیرهای مصرفی در آشپزخانه و حمام بر عهده تنها یک مبدل بوده که این امر سبب جرم گیری سریعتر مبدل های دستگاه نسبت به نوع دو مبدله می باشد.

علاوه بر آنچه اشاره شد دسته بندی کلی تری برای تقسیم پکیج های دیواری وجود دارد:

بهترین راهنمای خرید پکیج دیواری

الف) پکیج های دیواری ترکیبی:

در این مدل از پکیج ها که نوع رایج و بسیار متداول پکیج های موجود در بازار می باشد، آب مستقیما از منبع وارد پکیج شده و سپس بوسیله مشعل حرارت دیده و درنهایت در شبکه های رادیات و شیرهای آب گرم منزل پخش می گردد.

بهترین راهنمای خرید پکیج دیواری

ب) پکیج های دیواری مخزن دار:

بهترین راهنمای خرید پکیج دیواری

این مدل از پکیج ها همانند پکیج های دیواری ترکیبی عمل نموده با این تفاوت که در سیستم بهره برداری آنان یک مخزن برای ذخیره آب گرم تعبیه شده است که این امکان را برای استفاده از این سیستم ها در ویلاهایی با متراژ بالا و منازلی که دارای چندین حمام و سرویس بهداشتی میباشند فراهم می آورد. این مدل از پکیج ها از تعدد و اهمیت کمتری در ایران برخوردارند.

ابعاد پکیج

با وجود این امر که پکیج های دیواری از ابعاد و سایز کوچکی برخوردارند که حدودا در رنج ۴۰-۵۰ سانتی متر عرض و ۷۰-۸۰ سانتی متر طول می باشد، توجه به این نکته که می تواند حجمی معادل با یک الی دو کابینت را در آشپزخانه شما اشغال نماید ضروری است. البته بیان این نکته بدلیل تعدد نصب دستگاه پکیج در فضای آشپزخانه است که بسیار رویت می گردد.

برندهای پرفروش و باکیفیت پکیج

شاید مهمترین سوال خریداران پکیج پس از تعیین ظرفیت آن این است که با وجود فراوانی محصولات و برندهای موجود در بازار، چه برند و مارکی می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد؟

  • ایران رادیاتور
  • بوتان
  • آریستون
  • ایساتیس
  • تاچی